İnce Bağırsak Tümörleri

İnce bağırsak kanseri, çok nadir görülen bir kanser türüdür.  İnce bağırsaklar sindirim kanalının büyük bir bölümünü kapladığı halde tümör – kanser gelişimi ender olarak görülür. Tüm sindirim kanalı kanserlerinin %1-3 kadarı ince bağırsaklarda oluşur. Kabaca önemini oran vermek gerekirse kalın bağırsak kanseri (kolon kanseri) 30 kat daha sık gözlenmektedir.

İnce Bağırsaklarda Sık görülen kanser tipleri;

Adenokarsinom, Nöroendokrin tümörler, Lenfomalar veya Sarkomlar sayılabilir.

İnce Bağırsak Kanseri belirtileri ise aşağıdaki gibi sıralanabilir.

Karın ağrısı, sarılık, bulantı,  kusma, halsizlik, kilo kaybı, dışkıda kan,sulu ishal, ciltte kızarıklık ince bağırsak kanserlerinde görülebilen belirtiler arasındadır.

İnce Bağırsak Kanseri nedenleri arasında bağırsak hücrelerinin DNA’sında meydana gelen mutasyonlar, hücrelerin kontrolsüz çoğalmasına sebep olabilecek değişimlere yol açar. Bu durumda mutasyonlu DNA’ya sahip hücreler, daha hızlı çoğalarak büyür ve tümör dokusunu oluşturur. Kanser hücreleri, tümör çevresindeki dokulara da yayılım göstererek farklı organlara sıçrayabilir.

Risk Faktörleri: Genetik faktörler, Crohn ve Çölyak gibi bağırsak hastalıkları, zayıflamış bağışıklık sistemi kanser açısından risk oluşturan durumlardır.

Tanı için radyolojik yöntemler arasındaki bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans görüntüleme (MRG), PET, baryumlu radyografi (hastaya baryumlu sıvı içirerek seri halde filmlerinin çekildiği yöntem) ve nükleer tıp taramaları gibi görüntüleme yöntemleri kullanılabilir. Bağırsak iç yüzeyinin görülmesi amacıyla endoskopi, kapsül endoskopi, tekli ve çiftli balon endoskopisi gibi araçlara başvurulabilir. Tümörün görüntüleme teknikleri ve endoskopik yöntemlerle görülemediği durumlarda kapalı (laparoskopik) veya açık cerrahi girişimlerle tümör lokasyonu belirlenmeye çalışılır.

İnce bağırsak kanser tedavisini, sahip olunan kanserin türü ve evresi belirler.  Cerrahi yöntemle kanserli dokunun mümkünse tamamen çıkarılması hedeflenir.
Kemoterapi, tümörün cerrahi olarak çıkarılamayacağı veya kanserin nüks etme ihtimalinin yüksek olduğu durumlarda tercih edilir.

İmmünoterapi ise bağışıklık sisteminin kanserle savaşmasına yardım edecek ilaçlardan oluşan bir tedavi yöntemidir. İleri evre ince bağırsak kanserlerinde kullanılabilir.